آثار مناسب مطالعه در ماه محرم از استاد شهید مطهری در یک نگاه:

این کتاب مجموعه‌اى است دوجلدى که جلد اول آن شامل سخنرانی‌ها و جلد دوم مشتمل بر نوشته‌ها و یادداشت‌هاى استاد شهید مطهری درباره حادثه کربلاست. عناوین سخنرانی‌هاى جلد اول به ترتیب عبارتند از: حماسه حسینى، تحریفات در واقعه تاریخى کربلا، ماهیت قیام حسینى، تحلیل واقعه عاشورا، شعارهاى عاشورا، عنصر امر به معروف و نهى از منکر در نهضت حسینى، عنصر تبلیغ در نهضت حسینى. مطالب جلد دوم که به مرور ایام نگاشته شده از نظر اجمال و تفصیل متفاوت مى‌باشد، به طورى که برخى از آن‌ها به صورت یک مقاله است و برخى دیگر چند سطرى بیش نیست و در موارد اندکى، مطلب با اشاره بیان شده است.

خرید نسخه چاپی کتاب "حماسه حسینی"

این کتاب، فصل دوم کتاب حماسه حسینی (جلد 1) اثر استاد شهید مطهری است که به علت جذابیت مطالب آن و درخواستهای مکرر علاقه‌مندان آثار استاد شهید، به صورت مستقل نیز چاپ شده است.
در این کتاب معنی تحریف و انواع آن بیان شده، سپس به عوامل تحریف پرداخته شده، آنگاه تحریفات معنوی حادثه کربلا مورد بحث واقع شده و در پایان وظیفه ما در برابر تحریفها بیان شده است.

خرید نسخه چاپی کتاب "تحریفات در واقعه تاریخی کربلا"

این کتاب شامل چهار سخنرانی از کتاب های حماسه حسینی جلد اول و پانزده گفتار است که به دلیل درخواست مخاطبان به صورت جداگانه نیز منتشر شده است.
در این کتاب علاوه بر بررسی شعارهای واقعه عاشورا، این واقعه با توجه به ریشه های آن از زمان پیامبر اسلام و فعالیت حزب اموی در تمام این دوران و با عنایت به روشن بینی امام حسین علیه السلام تحلیل تاریخی شده است.

خرید نسخه چاپی کتاب "تحلیل واقعه عاشورا"

این کتاب، فصل ششم کتاب حماسه حسینی (جلد 1) اثر استاد شهید مطهری است که به علت جذابیت مطالب آن و درخواستهای مکرر علاقه‌مندان آثار استاد شهید، به صورت مستقل نیز چاپ شده است.

در این کتاب ابتدا عوامل موثر در نهضت حسینی بیان شده و سپس ارزش هر یک از عوامل، ارزیابی شده است. سپس بحث مستوفایی درباره اصل امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته و آنگاه کارنامه ما در این اصل مهم اسلامی بررسی شده است.

خرید نسخه چاپی کتاب "عنصر امر به معروف و نهی از منکر در نهضت حسینی"

این کتاب، فصل اول کتاب حماسه حسینی (جلد 1) اثر استاد شهید مطهری است که به علت جذابیت مطالب آن و درخواستهای مکرر علاقه‌مندان آثار استاد شهید، به صورت مستقل نیز چاپ شده است.
در این کتاب دو چهره حادثه کربلا یعنی چهره مظلومیت و تراژدی و چهره حماسی این حادثه ترسیم شده و این نکته متذکر شده است که ما معمولا تنها به چهره تراژدیک این حادثه توجه داریم و کمتر به چهره حماسی آن می پردازیم.

خرید نسخه چاپی کتاب "عنصر حماسه در نهضت حسینی"

این کتاب، فصل هفتم کتاب حماسه حسینی (جلد 1) اثر استاد شهید مطهری است که به علت جذابیت مطالب آن و درخواست‌های مکرر علاقه‌مندان آثار استاد شهید، به صورت مستقل نیز چاپ شده است. 

خرید نسخه چاپی کتاب "عنصر تبلیغ در نهضت حسینی"

اين كتاب شامل اظهارنظرها و حواشي استاد شهيد مطهري بر كتاب «شهيد جاويد» اثر مرحوم آيت‌الله صالحي نجف‌آبادي است. بخش كوچكي از كتاب نفيس «حماسه حسيني» اختصاص دارد به نقدهاي استاد مطهري بر كتاب «شهيد جاويد». اين نقدها در دو بخش است، يكي در سخنرانيهاي استاد، و ديگر در يادداشتهاي ايشان؛ و البته در سخنرانيها بيان استاد كوتاه و لحن ايشان ملايم است، خصوصاً از آن جهت كه رژيم شاه از اين مسئله سوء استفاده مي‌كرد، زيرا كتاب «شهيد جاويد» و نظرات موافق و مخالف آن، بهانه و ابزاري براي حكومت پهلوي جهت ايجاد تفرقه ميان انقلابيون شده بود؛ لذا آيت‌الله مطهري در سخنراني و اظهارنظر عمومي و آشكار خود، به همين مقدار كه اشتباه در تحليل نويسنده محترم «شهيد جاويد» را روشن كرده و از انحراف فكري در موضوع حادثه كربلا جلوگيري نموده باشند اكتفا كرده‌اند.

در این کتاب علاوه بر نقدهای استاد شهید بر کتاب شهید جاوید، دو نامه از آیت الله مطهری به نویسنده «شهید جاوید» نیز درج شده است.

 

برای خرید جدیدترین آثار استاد شهید مطهری می توانید سفارش خود را ثبت نمایید و در سریعترین زمان ممکن در سراسر کشور محصولات سفارش داده شده را دریافت نمایید.

نحوه سفارش آثار استاد مطهری

معرفی دوره های آثار استاد مطهری

با تخفیف ویژه مناسب برای سیر مطالعاتی ارسال رایگان به سراسر کشور