سیر مطالعاتی با موضوع کتاب های اقتصادی استاد مطهری
نظر به درخواست‌های مکرر علاقه مندان آثار استاد شهید آیت‌الله مطهری در خصوص ارائه سیر مطالعاتی آثار آن شهید؛ انتشارات صدرا برای افرادی که تمایل دارند،مسیر مطالعه کتاب‌های اقتصاد آن استاد فرزانه را پیشنهاد می‌کند:

مسیر مطالعه کتاب‌های اقتصاد (استاد شهید مطهری)

1

مسئله ربا و بانک به ضمیمه مسئله بیمه

اين كتاب مباحثى است پيرامون ربا، بانک و بيمه و شامل دو بخش مى‌باشد. بخش اول بحث‌هايى است تحت عنوان «مسئله ربا و بانک» كه در سال 1354 شمسی در سلسله جلساتى كه در انجمن اسلامى پزشكان برپا بوده، توسط استاد شهید مطهری ايراد شده است. در آن جلسات، قبل از استاد شهيد، به ترتيب آقايان مهندس اكبر طاهرى، مهندس بازرگان و شهيد دكتر بهشتى در اين باره سخن گفته‌اند. به همين جهت استاد شهيد ضمن بيانات خود، اشاراتى نيز به سخنان افراد مذكور دارند. بخش دوم شامل مباحثى است درباره بيمه كه در سال 1352 شمسی در انجمن اسلامى پزشكان ايراد شده است. مباحث این کتاب و نحوه بحث و بررسی استاد شهید به خوبی نشان می‌دهد که ایشان نسبت به مسائل اقتصادی و نظریه اسلام در این باب، اهتمام و توجه جدی داشته‌اند.

خرید کتاب مسئله ربا و بانک به ضمیمه مسئله بیمه

2

نظری به نظام اقتصادی اسلام

این کتاب یادداشت‌هایی است از استاد شهید مطهری که پس از شهادت ایشان به چاپ رسیده است. مطالب این کتاب حاکی از تسلط و احاطه علمی استاد شهید به نظریات اقتصادی روز و نیز آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات موجود در علم اقتصاد است. استاد مطهری در ضمن مباحث این کتاب به نقد و بررسی دو مکتب سرمایه‌داری و سوسیالیسم و طرح نقاط ضعف آن‌ها پرداخته، دیدگاه اقتصادی مکتب اسلام را از طریق دقت و تأمل در آیات و روایات ارائه می‌دهند. مطالعه این کتاب، خواننده را از یک طرف به گستره و عمق معلومات استاد شهید آگاه می‌سازد و از طرف دیگر ضرورت توجه و اهتمام به مبانی و ارزش‌های اسلامی در حوزه اقتصاد را یادآور می‌شود که برای امروزِ جامعه ما نیز سودمند و ضروری است.

خرید کتاب نظری به نظام اقتصادی اسلام

3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *