سیر مطالعاتی با موضوع کتاب های "گفتار" استاد مطهری
نظر به درخواست‌های مکرر علاقه مندان آثار استاد شهید آیت‌الله مطهری در خصوص ارائه سیر مطالعاتی آثار آن شهید؛ انتشارات صدرا برای افرادی که تمایل دارند،مسیر مطالعه کتاب‌های گفتار ها آن استاد فرزانه را پیشنهاد می‌کند:

مسیر مطالعه کتاب‌های گفتار ها (استاد شهید مطهری)

1
امداد های غیبی در زندگی بشر

امدادهای غیبی در زندگی بشر

بخش اعظم این کتاب به معناى غیب و انواع مددهاى غیبى اختصاص یافته و تفاوت تفکر الهى با تفکر مادى در این باب توضیح داده شده است. موضوع آینده جهان و نگاه خوش‌بینانه اسلام به آینده بشریت که در تقابل با دیدگاه بدبینانه مادى است، نیز در این بخش از کتاب مورد توجه و بررسى استاد شهید مطهرى قرار گرفته که مقدمه‌اى براى موضوع فلسفه مهدویت به شمار مى‌آید. این موضوعات، بخش‌هاى دیگر کتاب را تشکیل مى‌دهند: خورشید دین هرگز غروب نمى‌کند، مدیریت و رهبرى در اسلام، رشد اسلامى، نقد فیلم مغرضانه محلّل.

خرید کتاب امدادهای غیبی در زندگی بشر

2

ده گفتار

این کتاب مجموعه ده سخنرانی یا مقاله است که در طول سال‌های 1339 تا 1341 شمسی توسط استاد شهید مطهری ایراد شده یا نگارش یافته و موضوعات گوناگونی را دربر می‌گیرد، از جمله تقوا، امر به معروف و نهی از منکر، احیای فکر دینی، رهبری نسل جوان.

خرید کتاب ده گفتار

کتاب ده گفتار اثر استاد مرتضی مطهری
3
پانزده گفتار

پانزده گفتار

این کتاب مجموعه‌اى است مشتمل بر پانزده سخنرانى در زمان‌ها و مکان‌هاى مختلف، و از سنخ کتاب‌هاى ده‌گفتار و بیست‌گفتار که در زمان حیات استاد شهید مطهرى منتشر شده‌اند مى‌باشد. مطالب این کتاب بسیار متنوع و جالب توجه و مورد نیاز امروز ماست و همچون سایر آثار استاد از اتقان و استقامت رأى برخوردار است. برخى از اهمّ موضوعات طرح شده در این کتاب عبارتند از: مسئله نفاق، روابط بین‌الملل اسلامى، لزوم تعظیم شعائر اسلامى، نهضت آزادى‌بخش اسلام، اسلام و نیازهاى جهان امروز.

خرید کتاب پانزده گفتار

4

بیست گفتار

در این کتاب که مجموعاً بیست جلسه سخنرانى استاد شهید مطهرى در حدود سال 1340 شمسى را تشکیل مى‌دهد، موضوعات گوناگونى مورد بحث و بررسى قرار گرفته‌اند که عمدتاً مورد سؤال قشر کنجکاو و پرسشگر جوان هستند، از جمله موضوع عدالت و جایگاه آن در اجتماع، نقش سازنده شداید و نسبت آن با امتحان الهى، نظر اسلام درباره علم، فواید و آثار ایمان، پرسش‌هاى دینى و… دو گفتار این کتاب به تحلیل شخصیت و سیره امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) اختصاص یافته است و استاد مطهرى ضمن بررسى و تحلیل روش زندگى و مبارزات این دو امام بزرگوار، به حل تعارض ظاهرى سیره ائمه اطهار علیهم‌السلام نیز پرداخته‌اند، که خود مى‌تواند راهنماى خوبى براى تحلیل زندگى سایر معصومین باشد و منطق درست مواجهه با سیره پیشوایان دینى را به دست خواننده این کتاب بدهد.

خرید کتاب بیست گفتار

بیست گفتار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *