سیر مطالعاتی با موضوع کتاب های تاریخی استاد مطهری
نظر به درخواست‌های مکرر علاقه مندان آثار استاد شهید آیت‌الله مطهری در خصوص ارائه سیر مطالعاتی آثار آن شهید؛ انتشارات صدرا برای افرادی که تمایل دارند،مسیر مطالعه کتاب‌های تاریخ آن استاد فرزانه را پیشنهاد می‌کند:

مسیر مطالعه کتاب‌های تاریخ (استاد شهید مطهری)

1
کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران اثر استاد مطهری

خدمات متقابل اسلام و ایران

مطالب بحث شده در این کتاب که در اصل تکمیل‌شده نُه جلسه سخنرانى استاد شهید مطهرى در حسینیه ارشاد است، مجموعاً در سه بخش: اسلام از نظر ملیت ایرانى، خدمات اسلام به ایران، و خدمات ایران به اسلام تدوین یافته است. در بخش اول به این پرسش پاسخ داده شده است که آیا هیچ گونه تضاد و تناقضى میان احساسات مذهبى و احساسات ملى ما ایرانیان وجود ندارد یا اینکه اساساً داراى دو نوع احساس متضاد (مذهبى و ملى) مى‌باشیم؟ بخش دوم متکفل پاسخ به پرسش دیگرى است و آن اینکه دین اسلام آنگاه که در چهارده قرن پیش به ایران وارد شد، چه تحولات و دگرگونی‌هایى در میهن ما به وجود آورد و آیا اصولا ورود اسلام به ایران براى این کشور موهبت بود یا فاجعه؟ در بخش سوم به پرسش دیگرى پاسخ داده شده و آن اینکه ایرانیان چه نقشى در راه نشر و بسط تعالیم دین اسلام داشته‌اند و انگیزه ایرانى در این خدمات چه بوده است؟ این کتاب نقش اساسى در مبارزه با سیاست رژیم شاه در اسلام‌زدایى از ایران و ترویج ناسیونالیسم ایرانى داشته است.

خرید کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران

2

پیامبر امی

امّى بودن پیامبر اسلام، از مسلّمات قطعى تاریخ است که در قرآن کریم هم بدان اشاره شده است. در این کتاب، استاد شهید مطهرى تفسیر کلمه «امّى» را از دیدگاه مفسران اسلامى برشمرده و با استشهاد به آیات قرآن، تفسیر صحیح را بیان کرده‌اند و از این راه به اتهامات مغرضانه مخالفان نیز به نحو مستدل و منطقى پاسخ داده‌اند. برخى عناوین مباحث مطرح شده عبارتند از: رسول درس ناخوانده، ادعاى عجیب، اتهام مخالفان. در فصل پایانى تحت عنوان «نتیجه» به جمع‌بندى از مطالب کتاب پرداخته شده است.

خرید کتاب پیامبر امی 

3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *